X-COM Interceptor Oyunu

X-COM: Interceptor , 1998 yılında MicroProse tarafından geliştirilen ve yayınlanan X-COM serisinin dördüncü ana oyunudur. Oyun, uzay uçuşu simülasyonu , iş simülasyonu oyunu ve strateji oyunu öğeleridahil olmak üzere birçok türün birleşimidirDaha spesifik olarak, oyuncunun rolü, bir dizi X-COM uzay istasyonunu yönetmeyi, düşmanca karşılaşmalar sırasında yıldız savaşçılarına pilotluk yaparken kanat adamlarını koordine etmeyi ve kaynakları ve araştırmaları yönetmeyi içerir.

Oyun Konusu

Oyun, Dünya kaynaklarının neredeyse tükendiği 1 Mart 2067'de başlıyor. Medeniyetin yavaş yavaş çürümesini önlemek için, Dünya'nın büyük şirketleri, insanlar için gerekli hammaddeleri bulmak için uzaya - "Sınır" olarak bilinen bir alana - girerler. [2] Ne yazık ki, şirketler - Birinci Uzaylı Savaşı'ndan gelen güçler - geldiğinde bazı eski düşmanlar zaten mahallededir ve Frontier'in kaynakları için kendi planları vardır. İnsan ırkının sonu anlamına gelebilecek planlar.

Oyuncu, uzayda uzaylılarla savaşmak için yaratılmış seçkin bir gücün komutasını alır. Serideki önceki oyunlardan farklı olarak, oyun öncelikle bir uzay savaş simülatörüdür ve oyuncu, Frontier'de kaynak toplamak için kurulmuş insan şirketlerini korumak için yıldız savaşçılarını uçurur. Oyuncu ayrıca bölgedeki X-COM komutanı rolünde hareket eder, üsleri, kaynakları ve kuruluşun mali durumunu yönetir. Oyuncunun ayrıca insan teknolojisini geliştirmek ve uzaylıların bölgeye olan ilgisinin nedenini keşfetmek için uzaylı teknolojisini yakalaması ve araştırması gerekiyor.

Oyunun sonu , dünya yüzeyini yok etmek için bir kıyamet günü cihazı inşa etmek için uzaylı planlarının keşfi ile ifade edilir. Bu cihaz, bir uzay istasyonundan daha büyük bir tür enerji silahı. Silahın geleneksel yöntemlerle yok edilmesi imkansız olduğundan, "Nova Bombası"nın araştırılması ve yaratılması gerekiyor. Bu, hedefi doğrudan yok etmek yerine, bir sistemin merkezi yıldızına yönelik büyük bir füzedir. Çarpma üzerine, yıldızın patlamasına ve sistemdeki her şeyi yok etmesine neden olur - dolayısıyla füzenin adı "Nova".

Son görev iki aşamalıdır. İlk aşama , özel bir cihazla donatılmış bir taşıyıcının (UGS Macarthur ) içindeki bir kara deliğe girmeyi içeriyordu ve oyuncunun bu silahın depolandığı alternatif bir boyuta girmesine izin veriyordu. UGS Macarthur'u korurken kara delikte savunma gemisini yok etmeyi içerir . Başarılı olursa, UGS Macarthur alternatif boyuta girmek için kara deliğe girer. Görevin ikinci kısmı, kara deliğin içindeki sistemin yıldızına Nova Bombasını fırlatmayı içeriyor. Füze fırlatıldıktan sonra 1 dakikaya kadar yok edilebildiği için (bundan sonra hiperuzaya girdi)), düşman gemilerinin saldırılarına karşı koruma gerektirir. Bu görevden, üç olası oyun sonu dizisi mümkündür:

Görev başarısız oldu - Herhangi bir noktada oyuncunun pilotluk yaptığı araç yok edilirse veya devre dışı bırakılırsa veya ilk bölümde Macarthur yok edilirse veya ikinci bölümde Nova Bombası yok edilirse. Bu, uzaylıların Doomsday cihazını Dünya'ya taşıdığı ve onu yok ettiği bir son sekansla sonuçlanır.

Görev başarılı, Macarthur yok edildi - Görevin ikinci bölümünde Macarthur yok edilirse, oyuncu tuzağa düşer ve kara delikten geri dönemez. Görev bir başarıdır, ancak tüm zanaatlar kaybolur. Bu, tüm kaybolanlar için bir anma törenini detaylandıran bir bitiş dizisiyle sonuçlandı.

Görev tamamen başarılı - Oyuncu kara deliğe girmeyi, Nova Bomba'yı fırlatmayı ve Nova Bomb hedefine ulaşmadan önce Macarthur'a dönmeyi başarırsa, bu, Macarthur'un X-COM üslerinden birine geri dönmesiyle sonuçlanır. zanaat etrafında hileler yapıyor ve havai fişekler fırlatılıyor.