Cumhur İttifakı Belediye Başkan Adayı Mustafa Yaman, proje lansman toplantısında Bilecik’in önemli ihtiyaçları doğrultusunda “Derdimiz hizmet” diyerek projelerini açıkladı.

Şeyh Edebali Kültür ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen toplantıya Eskişehir Milletvekili Fatih Dönmez, Bilecik Milletvekili Halil Eldemir, İller Bankası Yönetim Kurulu Başkan Vekili Selim Yağcı, Osmaneli Belediye Başkanı Münür Şahin, Pazaryeri Belediye Başkanı Zekiye Tekin, Gölpazarı Belediye Başkanı Hayri Suer, Dodurga Belediye Başkanı Selim Tuna, AK Parti İl Başkanı Serkan Yıldırım,MHP İl Başkanı Talha Özkan, Belediye ve İl Genel Meclis Üyesi Adayları, partililer ve vatandaşlar katıldı.

Coşkulu tanıtım toplantısında Bilecik’in önemli sorun ve ihtiyaçlarına vurgu yapan Yaman;  trafik, imar, park alanları, otopark, yol güzergahları, ihtiyaç sahiplerine sağlanacak destekler gibi birçok önemli projenin tanıtımını ayrıntılarıyla gerçekleştirdi.

Yaman, Bilecik için hedeflerini  şu şekilde aktardı:

7/24 BELEDİYECİLİK

Bilecik son 5 yılda istişareye, birlik beraberliğe kapalı bir görüntü sergiledi . Bununla ilgili arkadaşlarımızla oturduk dedik ki önce ulaşılabilir bir belediye olmamız lazım. Bunu da sağlamak için 7/24 belediyeciliği ortaya koyduk. Biz göreve geldiğimiz zaman 7/24 vatandaşlarımız bize ulaşılabilecek, buna söz veriyoruz. Halkımızla sürekli istişare halinde olacağız, bu çok önemli.

ÜRETSİZ WİFİ NOKTALARI

Belediyemizin tesislerinin olduğu alanlarda gençlerimize wi-fi ücretsiz olacak. Hayırlı uğurlu olsun

AKILLI DURAK UYGULAMASI

AK Parti döneminde başlayan bir hizmetti ama maalesef bazı noktalarda ki akıllı durakları yerinden sökmeyi uygun gördü arkadaşlar. Bizler mahallelerimizden gelen talepler doğrultusunda her mahalleye akıllı durak koymaya devam edeceğiz. Bu akıllı durakların içerisinde wi-fi ve klima sistemi olacak.

ELEKTRİKLİ ŞARJ İSTASYONU

Ülkemizin gururu TOGG ile birlikte dünyada ve ülkemizde elektrik şarj istasyonlarının ihtiyaç olduğunu görüyoruz . İnşallah belirlediğimizin tesislerinde bu şarj istasyonlarımızı çoğaltarak vatandaşlarımızın hem tesislerimizde istirahat etmelerini, aynı zamanda da araçlarını şarj etmelerini sağlayacağız.

GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMLERİ

Belediyemizin birçok tesisi var. Buradaki enerjimizi biz artık kendimiz üreteceğiz.

TİYATRO FESTİVALLERİ

Kültür sanat etkinliklerimiz olacak.  Tiyatro festivalleri başta çocuk tiyatroları,  olmak üzere tiyatro festivallerimize kaldığımız yerden devam edeceğiz

GENÇLİK ŞÖLENİ

Göreve geldiğimizde özellikle üniversitemizle işbirliği yaparak bahar şenlikleri de dahil tüm şenlikleri üniversitemizle ortak belediyemizin meydanında yapmak istiyoruz.

KÜLTÜR GEZİLERİ

Vatandaşımıza ve özellikle öğrencilerimize güzel ülkemizi,  gezdirmek istiyoruz.

ALTYAPI ÇALIŞMALARI

Bilecik'in en büyük yaralarından biri. Aslında birçok altyapı hizmetlerini tamamlamıştık. Üstyapıda da  büyük çalışmalar yaptık ama yeni yapılan çalışmalardan sonra, arkadaşların en iyi bildiği şey yama. Bu dönemden Bilecik maalesef asfalt görmedi. biz bu zamana kadar AK Parti belediyelerinin yaptığı gibi yama değil gerçek yollar yapacağız.

Bilecik'in yeni en büyük sıkıntılarından biri alternatif su kaynakları sıkıntısı. Bildiğiniz gibi Bilecik'te bu dönemde 8 güne kadar su kesintileri oldu. Bozüyük'ten gelen hat Pazaryeri,  Bilecik Merkez,  Söğüt Bayırköy son dönem Osmaneli, Vezirhan'ı beslemekte. Ama bu sular kesildiğinde özellikle Bilecik hariç diğer yerlerde ilçelerimizde su kesintisi olmadı. Münür Şahin başkanımız , Zekiye başkanım, Yaman Başkan  ilgili su kaynakları ile ilgili alternatif bulmuştu. Bilecik merkezdeki su depoların durumuna baktık, depoların tamamını dolu olmadığını gördük. Belediye Başkanı bu işleri takip etmekle yükümlüdür. İnşallah göreve geldiğimizde bununla ilgili çalışmalara da başlayacağız.

Su ve sel taşkınları konusunda dediler ki biz altyapıya el  attık yaptık ama ilk yağan yağmurda gördük… Özellikle ana caddemizde, Bahçelievler Mahallemizde sel baskınlarını vatandaşlarımızdan dinliyoruz. İnşallah göreve geldiğimizde bunlarla ilgili projelerimiz hazır

Şehir karanlık… Göreve geldiğimizde aydınlatma konusunda projelerimizi hayata geçireceğiz.

TAZİYE EVİ

Vefat eden hemşerilerimizin ailelerinin başsağlığı ve taziyelerinin kabul edeceği mekan. Başta Bahçelievler Mahallesi'nden başlamak üzere vatandaşımıza taziye evlerini hayata geçireceiz. Bunun içinde cenazenin olduğu üç gün boyunca yemek ve diğer ikramlarımızı belediye olarak biz karşılayacağız.

AŞEVİ

İhtiyaç sahibi aileler için sıcak yemek vereceğiz. Bakıma muhtaç hemşerlerimiz için evlere servis de götüreceğiz.

ENGELLİLERE ÖZEL ARAÇ TAHSİSİ

Engelliler Derneği'ni ziyaret ettik. Belediyemizde bir engelli aracı var ama açıkça söylemek gerekirse farklı bir amaçla kullanılıyor, bunlarla ilgili birçok şikayet aldık. İnşallah bir araç daha tahsil ederek engelli kardeşlerime ücretsiz sosyal aktivitelere katılabileceği, sağlık hizmetleri göreceği yere belediyemiz olarak bu iki aracımızla hizmet vermeye devam edeceğiz.

STK KAMPÜSÜ

İlimizde kamu yararına hizmet veren derneklerimiz var. Bunlardan bazılarının yerleri yok. Özellikle STK'lardan bu konuda gelen talebe önümüzdeki dönem cevap vereceğiz. STK'ların toplu alanda bulunduğu, üst katlarda boş toplantı salonlarının olduğu, hem STK üyelerinin ir araya gelip hem de üst katta gerek duyduklarında toplantı yapacakları alanları inşallah ilimizde kazandırmanın mutluluğunu yaşayacağız.

SEMT PAZARLARI

Öncelikle Ertuğrul Gazi ve Beşiktaş Mahallesi'nde yaşayan vatandaşlarıma şunu sözünü vermek istiyorum; Allah nasip ederse göreve geldiğimizde hem Ertuğrul Gazi hem Beşiktaş mahallelerimizdeki pazarın üstünü kapatacağız. Mevcut Hürriyet mahallemizdeki Pazar alanındaki eksikleri gidereceğiz. Mevcut kapalı pazarımızın üzerine GES kurulumu ile birlikte pazarımızda artık sıcak bir ortamı sağlayacağız. bunun da buradan sözünü verelim.

SOSYAL TESİSLER

Özellikle öğrenci kardeşlerimizden bununla ilgili çok talep aldık. Bunlarla ilgili 4 mahallemizde planlar yaptık. Uygun fiyatlarla gençlerimize buralarda hizmet vereceğiz. Vatandaşlarımızın da faydalanacağı belediye tesislerimiz olacak. Yine öğrencilerimiz buralardan %30 indirimli olarak faydalanacak. Bunu da gençlerimize müjde olarak sunmak istiyoruz.

BELEDİYE DÜĞÜN SALONLARI

Düğün salonu konusunda vatandaşlarımızdan  talep geldi. Bazı düğün salonlarımızın kapandığını, açık alanlarında ya yeterli olmadığını ya da fiyatlarının yüksek olduğunu söylediler. En baştan söylediğimiz gibi biz Bilecik’e ağabey olarak geliyoruz. Şehrin sorunlarını en aza indirmek istiyoruz. Bununla ilgili Karasu vadimiz TOKİ'nin altında Kapalı Spor Salonu güzergahında belediyemize ait olan yerlerimiz var. Yine bizim dönemimizde alınan yerler. Buralarda 1000 kişi kapasiteli, yemekli-yemeksiz salonları inşallah Bilecik halkına kazandıracağız. Yine bu alanların içerisinde çocuk oyun alanları, rahatça arabalarını park edebilecekleri otoparklar da inşallah bizim dönemimizde hizmete girecek.

SOSYAL DESTEK

60 yaş üstü ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza 2.500 TL her ay yardımda bulunmak istiyoruz. Yine ilimizde eğitim gören üniversite öğrencilerimize de  1250 TL yardımda bulunmak istiyoruz.

Evlenecek olan ihtiyaç sahibi gençlerimize düğün salonu, ihtiyaç sahibi gençlere çeyiz paketi desteği sağlayacağız.

HAYVAN PARKI REHABİLİTASYON MERKEZİ

2.500 metrekare alanda sokak hayvanları sahiplenme parkı olarak da can dostlarımıza  bir park planı yaptık. Bu park alanımızda birçok aktif çalışan rehabilitasyon işleri de olacak. Evcil hayvan besleyen kardeşlerimizin de tatile, hastaneye gittiklerinde can dostlarını bırakabileceği 7/24 evcil hayvan Oteli inşallah göreve geldiğimizde yerine getireceğiz.

KÜLTÜR EVLERİ, ANNE VE ÇOCUK

Bilecik'te hanımlarımızın çalıştığı atölyelerde bazı eksiklerin olduğunu gördük .inşallah göreve geldiğimizde hem bunların sayısını çoğaltacağız, hem de eksik olan aletleri tamamlayacağız. Yine kadın girişimcilerimize ticaret, danışmanlık desteği, meslek edindirme kursları, kreş ve gündüz bakım evlerinin sayısını çoğaltacağız. Hanımlarımızın kurslarda yaptığı çok güzel işler var, Kadınlarımızın ürettikleri ürünleri şehir merkezinde değerlendirilmesini yapacağız.

BİLECİKSPOR TESİSLERİ

Bilecikspor en uzman olduğumuz konulardan biri. Bilecik 14 yıl bir fabrikamızın ismi ile temsil edildi bölgesel amatör ligde. Biz el birliği ile önce BAL Ligi'ne daha sonra ismini değiştirerek Bilecik sporumuzu bölgesel amatör ligde temsil edilmesine vesile olduk ama Bilecikspor olarak ilk başladığında gördük ki Bilecik spora sahip çıkılmıyor. Bunun üzüntüsünü yaşadık. Bilecikspor başkanının defalarca değiştiğini gördük. Biz şuna inanıyoruz, Bilecikspor'un başkanı Bilecik belediye başkanı olmalı, buna canı  yürekten inanıyoruz. İnşallah bu göreve de bu dönem içinde talibiz.

Bildiğiniz gibi istasyon sahamız var orada maçlarımız oynanıyor . İnşallah bu şehir içindeki stadımız için de gereken olacak. Geçtiğimiz günlerde Gençlik Spor Genel Müdürümüz geldi, söz verdi temmuz ağustos en geç 29 Ekim'de hizmete alacağını söyledi ama Bilecikspor'umuz bu konuda hizmetlerden dolayı biraz sıkıntılı. Kulüp başkanımıza yöneticilerimize görüştük. TOKİ'nin altındaki Kapalı Spor Salonu ve stadın olduğu yerin yan tarafında futbolcularımızın konaklayacağı aletli spor salonlarının olacağı içerisinde kafeteryaların olacağı tesisin inşallah yakın bir zamanda temelini atmak istiyoruz.

E SPOR MERKEZLERİ

Gençlerimize en çok istediği şeylerden biri de e-spor merkezleri. e-spor eğitimleri, e-spor takımı, e Spor turnuvaları e-spor festivalleri… inşallah görev yaptığımız dönem içerisinde gençlerimizin hizmetinde olacaktır.

EXTREME PARK

Diğer illere gittiğimizde görüyoruz ekstrem parkları. Bildiğiniz gibi sosyal alanları çok kısıtlı olan bir şehir. Gençlerimiz bizden daha kızağı, tırmanma duvarı,  ipli parkurları, dev salıncakları olan bir park istiyor. Bunlar bizim için çok zor değil.

MOTOSİKLETLİ GEZİ-PARKUR KAMPI

İçerisinde enduro, cross, ATV, kamp alanlarının olacağı Motosikletli gezi kampı projemizi de gençlerimizin hizmetine sunacağız.

GENÇ GİRiŞİMCİLERE DESTEK

Biz AK Partili belediyeler olarak her zaman gençlerimizin yanında olduk. Onların dertleriyle dertlendik. Asla sosyal medya belediyeciliği yapmadık, hizmet belediyeciliği yaptık. İnşallah göreve geldiğimizde genç girişimci kardeşlerimize destek sağlayacağız. Yine e-ticaret desteğimizi kendi alanlarında yaptıkları stajlara da vesile olmaya gayret edeceğiz.

BİLEV BİLECİK EĞİTİM VE KÜLTÜR VAKFI

Şehirde en çok duyduğumuz konulardan biri de eğitim konusu. Biz göreve geldiğimizde inşallah Bilecik eğitim ve kültür Vakfı'nı kurmak istiyoruz. Özellikle öğrencilerimizin eğitim hayatına çok faydalı olacağını düşündüğümüz projelerden biri. İhtiyaç sahibi öğrencilere eğitim bursunu buralardan sağlayabiliriz. Bilimsel amaçlı eğitim kurumlarına yönelik açılabiliriz. Çağdaş eğitim ve öğretim çalışmalarını bu vakıf aracılığı ile çok rahat yapabiliriz. Sınavlarda hazırlanan kardeşlerimize buradan yardımcı olabiliriz. Uzaktan eğitim platformunu Bilecik halkına sunabiliriz.

ŞEYH EDEBALİ KÜLTÜR YOLU

Bilecik’in en büyük değerlerinden biri Şeyh Edebali yolu. Bu yol tam bir sene kapalı kaldı. İnşallah göreve geldiğimizde Şeyh Edebali kültür yolu ile ilgili çalışmalarımıza başlayacağız.Yyöresel ürün satış alanlarımız, sosyal tesisler, 150 araçlık otopark, 650 metrelik yürüyüş yolunu hizmete alacağız.Bir boya firmamızda şimdiden anlaştık, üniversiteli gençlerimize de görüştük. Buradaki evleri tek renge boyayacağız. Alışveriş yerleri, atıştırmalık alanları, inşallah vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız.

KENTSEL GELİŞİM

Şehrin en büyük sorunu imar. 18 imar uygulamasını yapamayan bir belediye. Yeni imar alanları açamayan bir belediye. İmar konusundaki sıkıntılar nedeniyle artık Bilecik'te kiralar yüksek fiyatlarda. inşallah göreve geldiğimizde yeni imar alanlarını Bilecikli kardeşlerimizin hizmetine sunacağız. Yeni imar alanlarına dikkat edeceğimiz en önemli şeylerden biri de geniş caddeler, yatay mimari, olacak. Çocuk oyun parkları, yeni mezarlık alanları yapacağımız ilk öncelikli işlerimiz arasında olacak. Vatandaşlarımız hem devlet desteği ile hem de müteahhit desteğiyle artık onu sorunundan, fahiş fiyatlardan da kurtulmuş olacak.

Özellikle genişleme alanı… Bursa yolu kısmında yeni yaptığımız tecrübemizle daha önce vatandaşımızın hizmetine sunduğumuz yeni imar alanlarını inşallah Bilecikli kardeşlerimizin hizmetine sunacağız.

DEPOLAMA VE LOJİSTİK MERKEZİ

Küçük Sanayi sitemizi gezdik. Devam etmek isteyen kardeşlerimiz devam edecek ama Kargo ve lojistik şirketlerinin olduğu depolama alanlarının olduğu, 3.Organize Sanayi bölgemizin yanında  bir alan.  İnşallah bu bölgeye yerel esnafımız için depolama alanları, e-ticaret depoları yapılacak.

Kamyon ve tır parklarının yetersiz olduğu söylendi. Hem burada genişlemeyi hem de kamyon ve tır parkları ile ilgili Yenişehir yolu üzerinde tespit ettiğimiz kamyon ve tır parkını da kamyoncu ve tır kullanan kardeşlerimizin de hizmetine sunacağız.

Soğuk hava deposu ile ilgili talepleri oldu vatandaşlarımızın. İnşallah soğuk hava deposunda göreve geldiğimizde hizmete sunacağız.

KOBİ SANAYİ VE GALERİCİLER SİTESİ

Sanayiyi gezdiğimizde vatandaşlarımız bize alanların yeterli olmadığını söylediler. İnşallah göreve geldiğimizde 250, 500, 1000 metrekare iş yerlerini vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız. Küçük sanayimizde mescidin, kafeteryaların yeterli derecede olmadığını gördük. İnşallah yeni yapacağımız bu sanayide bu hizmetleri de sunacağız.

DİKEY BAHÇELER

İstasyon, Şeyh Edebali yolu, alt geçit başta olmak üzere şehrimizin betonarme görüntüsü olan alanlara bu dikey bahçelerden şehrimizin vizyonuna uygun dikey bahçeleri inşallah göreve geldiğimizde şehrimizin güzelliğine güzellik katmak için yapmayı planlıyoruz.

EKOPARKLAR MAHALLE BAHÇELERİ

Bütün mahallelerimizde park ihtiyacı hat safhada. Ama billboardlara baktık siyasi rakibimiz şu andaki yönetimde de pay sahibi olan kardeşimiz billboardlara şöyle bir resim atmış Uğur Mumcu parkını gördünüz mü… Merak ettik dedik ki vizyon sahibi arkadaşlar bunlar öyle yazıyorlar billboardlara da… Gittik oraya park falan görmedik. Bu kardeşimizi gördüğümüz zaman da onu uyaracağız. Orada daha önce dikilen birkaç ağacın fotoğrafı çekilmiş. Park kültürü böyle olmaz. Kendileri inşallah bu vizyonu bizden öğrenecekler. Biz göreve geldiğimizde mahalleleri nasıl park yapılır,bununla ilgili kendilerine örnek alacakları projeler görecekler.

OTOPARK ALANLARI

Bilecik'in en büyük dertlerinden bir tanesi otopark, bunlarla ilgili çalışmalarımızı yaptık. Mevcutta yapılan otoparkların içinde çok araç görmüyoruz sanırım fiyatı ile ilgili bazı sıkıntılar var. Bunları da inşallah göreve geldiğimizde düzelteceğiz. Çeşitli alanlara katlı otopark yapma hedefimiz var.Bunlarla ilgili çalışmaları da arkadaşlarımıza yaptık. Bahçelievler mahallemize çok geniş alanlar olduğunu gördü,  farklı alanlarda da 1200 aracımızı buralarda park edebiliyoruz. Aslında pratik çözümlerle Bilecik'te bu otopark alanlarını çözmek yeteneğine sahibiz.

ŞEHİR İÇİ YENİ GÜZERGAHLAR

Pelitözü dışında bir mesire alanımız yok diyor vatandaşlar. Kent Ormanımızı etkin kullanamıyoruz. İnşallah göreve geldiğimizde Tarım İl Müdürlüğü'nden kent ormanı içerisine geçerek TOKİ Aşağıköy Soğuksu Küplü Başköy ve diğer bölgelere giden minibüs güzergahını hayata geçireceğiz. Minibüsçü arkadaşlarımızla konuştuk çok mutlu oldular. Hem kent ormanı işleten arkadaşımız kazanacak hem minibüsçü arkadaşım hem de Bilecik daha ulaşılabilir bir kent ormanına sahip olacak.

Hamsu Köprüsü yıkılırsa ne olacak diye bir efsane var, bunu vatandaşlarımızdan duyuyoruz Bahçelievler kısmından girip de askeriyenin sağ tarafında hemen askeriyenin Sınırında hamsu köprüsünün girişinden sağ tarafına Bahçelievler girişinde askeriyenin orada güzergahımız var. Çok büyük bir çalışma yapmadan bunu kendi araçlarımızda da özel idaremizin desteğiyle Beşiktaş Mahallesi'ne bağlayabiliyoruz Özellikle vatandaşımızın akşam tarafından rahatsız olduğu durumlarda öğlen aralarında trafik yoğunluğunu  sıkışık olduğu durumlarda çeşitli zamanlarda Beşiktaş'a İsmetpaşa Mahallesi'ne Selöz’e bağlantıyı bu yolla sağlayacağız. Alın size trafikle ilgili güzel bir çözüm

YENİ ÇEVRE YOLU

Çevre yolu bizim için çok önemli. İnşallah Bursa yolu kavşağından gelerek çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah en yakın sürede bunun ihalesi de yapılacak bu yolu o güzergahta. İstanbul Ankara yol bağlantısı yani Eskişehir güzergahındaki yola bağlanacak. Bununla ilgili çalışmalar devam ediyor.