Bilecik Arena programında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Bozüyük Belediye Başkanı Mehmet Talat Bakkalcıoğlu, ilçenin çehresini değiştirecek ve 13 milyona mal olacak Çarşı Merkezi projesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Başkan Bakkalcıoğlu, EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) üzerinden gerçekleştirilen ihalenin ayrıntılarını açıkladığı konuşmasında şunları söyledi:

“Bu ihaleye ülke genelinde EKAP üzerinden çıktık, yaklaşık maliyetini bilmediğimiz sadece ihale baş sorumlusunun bildiği ve bunun yansımasının da zaten ihaleye fesat karıştırma olacağı bir ihale mevzuatı ile ilgilidir. Şimdi girdiklerini hiç bilmiyorduk, zannediyorum 12 kadar dosya indiren olmuş, onlar içerisinden de 5 firma teklif verdi. Bizim yaklaşık maliyetimiz 17 milyon 144 bin liraydı. Bir firma 21 milyon lira, 2 tane firma 16 milyon lira, bir firma 14 bin 950, bir firma da 13 milyon 685 lira verdi.

Bunlardan 2’si 3’ü Eskişehir’den firmalar, 2 tane Bozüyük firması vardı, 1’i Alev İnşaat Bilecik’te de bina yapıyor, biri de Korgun İnşaat isminde ama ben tanımıyorum. İhalemize katılma durumunu EKAP kabul etti. İhale mevzuatında kurumlar yüzde 40’a kadar vermiş olmak zorunda, ek yok ama inşallah firmamız aşar bunu diye düşünüyoruz. Projelerimizi çok donanımlı mimari ve mühendislik bürolarına yaptırdık, Eskişehir’de çok değerli müşavirlik ve denetim hizmeti de alacağız arkadaşlarımızın başaracaklarını düşünüyorum. Bozüyük Çarşı projemiz 2 tane kırmızı çerçeveli 2 ayrı parçadan oluşuyor. Önde büyük olan alanın ihalesini yaptık camiyi kıbleye yapışık dükkanlardan izleyebilirsiniz aynı zamanda. Caminin minaresi için bir şey demiyoruz, Belediye arsasına sınır başlıyor, sol tarafta Çalı Otel var o alan arkadaki yolla öndeki ana cadde arasında 4 buçuk dönümlük alandır. Bu alana yeraltında 2 kat otopark olacak, üstünde 2 katlı dükkanlar var arkada sol cephede 3 dönümlük 3 bin 500 metrelik bir alan oluşacak. Öndekinin ihalesini yaptık arka kısımda alan projesi var onunda ihalesini yapıp aldık birleştiğinde burası Bozüyük Çarşı Merkez projesi olacak.

Şimdi yukarıdan bakışta arka ve ön parselde projemiz bu şekilde, 2 katlı dükkanlarımız olacak, cami ile bitişen yerde bir kahvehane var, hem camideki cemaatimize, hem de meydandaki insanlara ortak olarak kullanabilsinler diye camimiz bizim çok kıymetli. Her ne kadar mimarisi çirkinde olsa kıymetli kullanabilecekleri bir şekilde örtüştürdük projeyi arkada da 2 katlı yerlerimiz var. Arka planda Kurtuluş Savaşı Müzesi ve en üstte de seyir terası var yapıda müze yapısı çeşitli görselleri var. 12 metreye 12 metre bir kitledir alttaki kesim merdivenlerle yürüyerek çıkarken ortadaki yukarı çıkan çift asansörlü seyir terasına kadar ulaşan bir ana taşıyıcı var onun etrafında Kurtuluş Savaşı’nın, İstanbul’un işgalinden en son Cumhuriyet’in ilanına kadar Anıtkabir’deki görsel cepler gibi izlenecek, kulağa bir konuşmacı tarafından Kurtuluş Savaşı anlatılacak. Heran müzeden ayrılıp yukarı çıkma şansınızın olacağı asansörlü formatta olacak. Arka parselde gece görseli ise burası kulenin olduğu yer, çarşımız var bunun üstünde 5 salondan oluşan sinemamız var. Altta da çeşitli yemek ve işyerlerimiz var, burada her türlü esnafın yeralabileceği sebzenin, balığın, şarküterinin de olabileceği bir alanımız var. Buraya geldiğinizde yeraltı otoparkına giriyor, 2 katlı 9 metreye iniyoruz, 6 metre yüksekliğinde dükkanlar var, seyir terası 30 metre yukarıda, üstündeki bayrağımız Eskişehir girişinden Bilecik, Bursa çıkışına kadar tüm güzergah boyunca görülecek bir bayrak, drone ile çektik Bozüyük’ü böyle seyredeceksiniz, bir kahve, çay içeceksiniz.”

İşletmesi Belediye’ye mi ait olacak?

İçerisinde birçok işletmeyi barındıracak olan projenin bitmesi durumunda nasıl bir işletim modeli olacağına ilişkin de konuşan Başkan Bakkalcıoğlu, “alanımızda 2 katta bir gri kafemiz var, karşıda 130 metrekare bir restoranımız, alt katta da mağazalar var bunları biz satmayı düşünüyoruz. İnşaat süresince ve sonrasında hangilerini bırakırız bilemiyorum, sinemamı bizim olacak, kurtuluş müzesi, seyir terası belki bir kaç yer daha bizim olabilir, ön projeyi ihale ettik, yeraltı 2 kat otopark ve gördüğümüz dükkan ortasında 3 buçuk dönüm havuzumuzla bu projeyi ihale ettik. Kasım 2021’de bu proje bitiyor arkadaki alanda önümüzdeki aylarda bitecek. Bunu yapmamızın sebebi de kentimizde otopark sorunu var, Bozüyük’teki eski binaları yıktık boş arsaların tamamını otoparka çevirdik. Arsa sahiplerinden bir tane itiraz yoktur ve bin araçlık otopark açtık. Bozüyük’te büyük bir otopark sorunu vardı bu sorunu çözmeye çalışıyoruz, ana caddedeki o tek iki sırayı ana bulvar boyunca kaldıracağız ve seçimlerde söylediğim gibi inşallah nasip olursa raylı sistemimizi de Bozüyük’te tamamlayacağız” dedi.